Nat in IJsland

Hallo allemaal,

Ik ben super aan het genieten van de vakantie. Wij hebben echt een hele gezellige groep en ik heb het hier dus super gezellig. Het weer valt een beetje tegen, veel regen, maar ondanks dat vermaak ik me prima.

Effe een kort verslagje van de afgelopen dagen:

Maandag:

Rond een uur of 3 waren we geland in IJsland. Onderweg zagen we al hoe mooi groen het was en een hele grote witte gletsjer. Ook zie je vanuit de lucht alle breukranden die door IJsland lopen, want IJsland is een vulkanisch land.

We zijn meteen doorgereden naar Blue Lagoon. Hier hebben we onder een stralendblauwe lucht genoten van een termaal bad. Ik dacht het kan qua weer echt niet stuk deze reis.

Het land was al meteen heel opvallend, heel buitenaards alsof je op de maan bent of zo, maar zeker niet op de aarde. Overal zag je versteende lava.

Dinsdag:

Dinsdag was het nog redelijk weer en hebben we niet veel last gehad van de regen. We zijn eerst naar Thingvellir gereden. Hier zag je een diepe kloof, welke veroorzaakt was doordat heeeeeeeeel erg lang geleden Europa van Amerika werd gesplitst. Een heel mooi landschap. Daarna zijn we verder gereden naar Geysir. Hier zag je een mooie Geiser die elke 4-5 minuten zo uit de grond spoot. Verder kwam er overal stoom uit de grond en zag je een heel vreemd landschap.

We zijn toen nog doorgereden naar de Gullfoss Waterval. Dat is een waterval in 2 etappes. Zo gigantisch groot en machtig, echt super om te zien.

Woensdag:

Vandaag regende het al wat meer

Frown
. Maar we hebben toch een hele mooie wandeling gemaakt door Landmannalaugar. Onderweg zag je heel veel lavavelden en liep je ook door de lavavelden. Op sommige plekken kwam stoom uit de grond, maar vooral de kleurschakeringen van de bergen waren super mooi.

Donderdag:

Vandaag hebben we heel erg veel regen gehad. We zijn eerst naar de waterval Seljalandfoss geweest. Dit was een gigantische waterval waar je onderdoor kon lopen. Hier werd je nog natter van dan van de regen, maar was wel een supermooi gezicht.

We zijn nog naar een gletsjer gereden met een heel mooi gletsjermeer en daarna naar de gigantisch dikke waterval Skogafoss. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een waterval heb gezien met zoveel water. Ik was tot aan de waterval gelopen en opeens kwam er een flinke windvlaag en was ik zeiknat, maar wel lachen.

We zijn toen nog naar een openluchtmuseum geweest en s´avonds hebben we nog een strandwandeling gemaakt over het zwarte strand van Vik. Echt heel bijzonder en heel mysterisch door de laaghangende bewolking.

Vrijdag

Vandaag zouden we naar een aantal kraters gaan kijken, maar doordat de rivieren waardoor we heen moesten rijden met de bus te diep waren zijn we niet gegaan. We hebben toen een andere wandeling gemaakt en zijn op tijd naar ons vakantiehuisje gegaan.

Ik geniet dus gigantisch van dit geweldig mooie land met wel heel veel sh.. weer.

Het eten is hier ook heel erg lekker en ik heb vooral nog heel veel vis gegeten.

Doeg, ik ga weer verder genieten!!

Groetjes Angeline

Reacties

Reacties

Heleen

Hoi Angeline,
Fijn dat je het zo leuk hebt in IJsland. Helaas niet zo goed weer, maar ja dat maakt het land ook wel weer mistique..?
Heel veel plezier nog een tot hoors.

Groetjes Heleen

Chantal & Frans

Hoi hoi,

Wat fijn dat je weer zo geniet van al het moois wat je ziet.
Wel erg jammer dat de weergoden het weer van zich afweten, maar desalniettemin, je hebt er wel zeker heel mistique sfeertje van en dat geeft dan ook hele bijzondere foto's!
En ook dat is wel aan jou toe vertrouwd.

Nog veel plezier en geniet ze.

Liefs, Frans & Chantal. Xxx

Anja en familie

Fijn dat je zo kunt genieten ondanks het slechte weer. Jullie mam is nu bij ons mam op bezoek en die vroeg meteen of je al een nieuw verhaal had. Meteen met de familie kijken natuurlijk... Nog heel plezier met een beetje meer zon...!!!
Groetjes Anja en de rest van de familie Willems en van Lankveld.x

Bop

Jammer van het weer. Geniet er nog van XXX Bop

Anneke Punt

Zo te lezen heb je het uitstekend naar de zin en geniet je erg van de natuur en de gezllige groep. De regen en nattigheid neem je dan wat makkelijker op de koop toe. Alhoewel mooi weer erbij helemaal super zou zijn. Niet wanhopen, want dat komt wel weer.
Lekker genieten en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

edith

Ha angeline,
Elke kan het maar niet geloven dat jij zoveel regen hebt, terwijl hier het zonnetje prachtig schijnt. Ze hoopt stiekum dat het onweer dat bij ons zou komen nu naar jouw toe gaat. Ik vin het wel jammer dat ik je reisverslag niet verder kan lezen ivm onze vakantie. Je beschrijft het zo mooi dat ondanks de regen ik ook nog wel een x naar toe wil gaan.
Geniet er nog maar lekkervan. Dat gaan wij ook doen. Groetjes en een dikke knuffel van ons alle.
Edith

Henny en Johnny Brock

Hallo Angeline,
Ik hoor het wel, nog een nieuwe bestemming meer op ons verlanglijstje. Hoe is het met de temperatuur? Wij vroegen ons af of het met die regen dan ook nog koud is. Maar we horen het wel, een leuke groep is ook erg leuk toch? Soms is het ook wel gezellig als het regent kun je lekker veel kletsen en plezier maken.
Angeline geniet ervan en we vinden het leuk om een klein beetje mee te genieten.
Groetjes Henny en Johnny.

Mariella

Heeej Angeline!!
Wat jammer van al die regen, maar toch fijn dat je zo van het land kunt genieten. Ben benieuwd naar alle foto's en de rest van de verhalen. Tot volgende week!!
Liefs uit la douce France, Mariëlla

miranda

Volgens mij geniet je helemaal van dit prachtige land! Inderdaad jammer van het weer maar je krijgt wel veel prachtige dingen te zien en daar gaat het toch tenslotte om of niet!
Geniet nog lekker verder en tot het volgende verhaal zou ik zeggen.

Groetjes

marion

hoi Angeline jammer dat het zo nat is. Hier is het prachtig warm weer. Maar zoals we kunnen lezen is het er heel mooi en geniet je van IJsland. Hopelijk kun je mooie foto's maken. We wensen je nog een fijne vakantie toe. Groetjes van ons allemaal.

Marcella

Heej Angeline, Wauw! Klinkt weer helemaal goed. Ik ben benieuwd naar je foto's... maar die gaan we vast nog zien. Geniet nog van je vakantie & hopelijk komt de zon weer een keertje door.
Groetjes vanaf de Brugse berg

Lea

Ha Angeline,
Het klinkt echt helemaal geweldig en bijzonder. Wat een apart land. En dat weer; och hoort bij het land! Geniet er nog heel erg van......
Groet Lea

tante Diny

Hoi Angeline.
Wat een mooie vakantie beleef je toch, geniet er lekker van. Onthoud je alle gegevens of schrijf je ze op? Vanavond zie ik je ma, en zal vragen of ze jou verhaal ook gelezen heeft. Geniet nog een paar dagen, en eenheel goede terugvlucht. Groetjes Diny en Martien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!