Wow wat een geweldige ervaring!!

Hallo,

Het is al weer effe geleden dat ik iets van me heb laten horen. Ik ben nu nog aan het genieten van mijn laatste vakantiedag, want vannacht om 4 uur gaan we naar het vliegveld en zit het er echt op.

Na de laatste keer zijn we doorgereisd naar Guatemala. We zijn toen naar Panajachel gegaan, een toeristisch dorpje aan de lago Atitlan. De volgende morgen zijn we naar de markt in cicicastenango gegaan, waar in klederdrachten vanalles wordt verkocht. Voornamelijk souveniers natuurlijk, want er komen veel toeristen op af. Na een rondje over de markt te hebben gelopen ben ik lekker op een dakterras gaan zitten en heb vanaf daar nog wat foto's gemaakt.

s'avonds was het kerstavond en hadden we bij toeval s'middags een restaurantje gevonden met een nederlandse eigenaar. We hebben daar s'avonds een driegangenmenu gegeten. Echt heerlijk!! Daarna zijn we rond 10 uur naar de kerk gegaan. Het was eerst heel rustig, maar hier komen tijdens de mis steeds meer mensen binnen, dus gingen wij steeds verder naar achteren. Na een kwartiertje zijn we gegaan, want het was jammer dat je het niet kon volgen omdat alles in het spaans is. Op straat werd overal vuurwerk verkocht in standjes (net iets anders dan in Nederland). Een jongen van de groep had vuurwerk gekocht en toen we terug waren bij het hotel hebben we dat afgestoken. Om 12 uur barstte het vuurwerk echt los, want blijkbaar is het gebruikelijk om zo de kerst in te luiden. De volgende dag om 12 uur werd ook weer vuurwerk afgestoken. Toen waren we met een bootje op lago Atitlan. Hebben daar nog een wandeling gemaakt, een dorpje bezocht en een picknick gehad.

s'middags zijn we verder gereden naar Antigua. De laatste plaats van deze reis. Dit is echt een hele mooie stad. Alleen jammer dat door de vulkaanuitbarstingen en aardbevingen heel veel kerken in ruines zijn veranderd. Het is hier erg druk vergeleken met de rest van de reis, maar wel vooral veel locals. Die hebben nu vakantie.

Gisteravond was een geweldige (maar ook zware) ervaring. We zijn de vulkaan Pacaya opgegaan waar nog lava stroomt. Het was een erg zware tocht en ik heb er bijna 2 uur over gedaan. We zijn in totaal 600 meter gestegen en het bleef maar stijgen. Het eerste stuk was nog best vast, maar vanaf het moment dat we boven de wolken kwamen liepen we eerst in zacht gruis en bij elke stap ging je weer een stukje naar beneden. Daarna kwam het grove gruis. Het ging vanaf toen ook echt stijl. Toen ik uiteindelijk (bekaf) boven was voelde je gewoon dat de stenen waar we liepen heet waren en tussen de stenen door zag je lava vloeien. Dus we liepen eigenlijk over de lava heen en het was er natuurlijk super warm. Ik liep nog een stukje verder en zag de lava stromen. Ongeveer 1 meter breed. Echt geweldig!! Ik heb nog nooit zoiets unieks gezien. Ik ben maar heel kort gebleven, want het begon al donder te worden. Ik heb snel 2 foto's gemaakt en de rest krijg ik wel van de anderen die mee zijn gegaan. Een jongen heeft ook een filmpje gemaakt, als ik die van hem gekregen heb zal ik deze alsnog hier plaatsen, want het is echt ongelofelijk. Maar toen moesten we naar beneden. Het was inmiddels pikkedonker en het was eigenlijk een supergevaarlijke tocht, zeker door de grove gruis. Uiteindelijk waren we naar 1 uur en een kwartier lopen weer beneden.

Ongelofelijk dat dit soort dingen mogen, want het was echt gevaarlijk. Maar ik ben blij dat ik dit heb mogen zien, want ik geloof niet dat ik ooit nog van 1 meter afstand lava zal zien. Ik heb mezelf na deze super zware tocht getrakteerd op een zakje lays chips en m&m's want ik vond dat ik dit echt verdiend had. Het was de zwaarste, maar ook meteen het geweldigste moment van deze vakantie. Dit zal ik echt nooit meer vergeten!!

Vandaag nog effe wat door Antigua gelopen. Zo meteen nog op het dakterras zitten van ons hotel en mijn tas inpakken. Vanavond gaan we nog ergens eten en ik denk nog een Cuba Libre drinken om het af te leren en dan zit het er echt op. Volgens mij heeft bijna iedereen van de groep wel een fles Flora de Cana (rum van hier) mee naar huis genomen, want deze is echt lekker!!

Tot gauw!!

Groetjes Angeline

Reacties

Reacties

marion

super heet verhaal. we hebben er van genoten. ik zit samen met mama het verhaal te lezen en we zijn super jaloers. we wensen jou een fijne terug reis toe en tot zaterdag want dan gaan we naar het huis anubis.
groetjes
babette en marion

Anneke Punt

Wat een belevenis zeg! Dit zal je niet gauw meer vergeten. Wij zien dit alleen op de film. Vond je dit niet een beetje eng?
Gelukkig ben je weer heelhuids beneden gekomen en zien we je binnenkort weer in Mill.
Ja, dan sta je weer met beide benen in het dagelijkse leven.
Wat is vakantie dan mooi.

Groetjes en tot gauw

Anneke

Rob

Hé Angeline, je kan hier in Nederland ook gewoon over lavastenen lopen bij zo'n hypnotiseur toch? Klinkt allemaal wel erg spannend. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je een beetje afgekicked bent van al die cocktails e.d.

carine

Angeline
Fijn om jouw prachtige reisverhalen te lezen, vooral ook omdat wij vorig jaar zelf op enkele van die plekken geweest zijn en er zo terug van genieten. Je hebt fantastische ervaringen opgedaan en je collectie foto's weer met schitterende beelden kunnen aanvullen.
Wellicht ben je ondertussen alweer thuis en kun je het het einde van het jaar in Nederland vieren. Veel plezier in alle geval !
Carine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!