Laatste dag in Honduras

Hallo allemaal,

Wat een weer hebben jullie toch zeg in Nederland. Ik vind het nog steeds ongelofelijk omdat het nog zo lekker was toen in ging. Ik hoorde ook dat Schiphol afgesloten is/was. Hopelijk is het volgende week beter weer, anders kan ik niet eens naar huis komen.

De vorige keer dat ik een berichtje stuurde zat ik nog op een tropisch eiland, alleen het weer was helaas niet tropisch. De eerste dag was het nog droog , maar door de harde wind konden we niet gaan snorkelen, dus zijn we met 4 personen maar een wandeling gaan maken van een paar uurtjes. S' avonds weer lekker stappen, want het nachtleven was daar wel goed. Het is echt jammer dat Honduras sinds de staatsgreep van afgelopen zomer zo achteruit is gegaan. Wij waren bijna de enige toeristen en veel restaurants, winkels ed waren al gesloten. De 2e dag op Roatan was er geen wind, maar regende het wel vaak. Gelukkig konden we nu wel gaan snorkelen. Het rif was hier echt heel erg mooi en we hebben heel veel vissen gezien en zelfs een slang. Echt genieten!! Als de zon zou schijnen zou het nog mooier zijn.

De nacht voordat we gingen had het echt super hard geregend en gestormd. Er waren zelfs delen van de zandweg weggeslagen. We zijn met een veerboot naar het vaste land gegaan en zagen zelfs dolfijnen onderweg. Gisteren hebben we bijna de hele dag gereden en heeft het veel geregend. Dus ik maakte me zorgen om vandaag omdat we vandaag naar de Mayaruines van Copan gingen en ik minstens droog weer wilde.

Gisteravond hebben we nog in een restaurantje gegeten, waar het eten en drinken op het hoofd wordt gedragen. We gaan altijd met z'n allen eten en dat is altijd gezellig. Daarna hebben we nog een drankje gedronken en zelf muziek aangevraagd in dat barretje, dus onszelf weer prima vermaakt.

Vanmorgen gingen we eindelijk naar de ruines van Copan. Ik heb hiervan zo juist wat foto's geplaatst. Deze waren erg mooi. We hebben eerst een rondleiding gehad van een gids en zijn met een aantal later weer terug gegaan om nog wat foto's te maken. Doordat het zo slecht gaat met het toerisme in Honduras was het heel erg rustig, wat ik wel prettig vond. Het weer was vandaag goed en we hebben zelfs stukjes blauwe lucht gezien tussen de wolken.

Morgen gaan we verder naar Guatamala. Daar schijnt het toerisme ook een stuk minder geworden te zijn en veel winkels dicht, dus ik ben erg benieuwd.

Ik wens jullie alvast allemaal hele fijne kerstdagen en probeer vanuit Guatamala nog een berichtje te sturen. Ik ben heel benieuwd hoe de kerst daar is. We zijn in ieder geval wel van plan om naar de nachtmis te gaan, dat lijkt me daar wel bijzonder.

Groetjes en vat geen kou!!!

Angeline

Reacties

Reacties

Rob

Angeline, jij ook fijne kerstdagen gewenst in Guatamala, apart om die daar door te brengen. In dit verhaal mis ik overigens de cocktails en de baco's, jullie blijven toch wel goed zorgen voor jullie zelf?

marion

Hoi Denise is wel een beetje jaloers dat je dolfijnen hebt gezien.
We wensen jou ook hele fijne kerstdagen toe en nog heel veel plezier.

Lea

Ha Angeline,

Hele fijne kerstdag(en) toegewenst daar in Midden-Amerika. En geniet van je laatste weekje daar!
Groet Lea en Henri.

Hans

Nou Angeline, het is maar net wat je onder slecht weer verstaat. Als ik zo jouw verhaal lees en de foto's zie dan heb ik nog steeds geen medelijden met je. Je bent aan een schitterende reis bezig en blijf er dan ook van genieten. Wat het weer in Nederland betreft: daar heb je ook weer liefhebbers voor.
Ik wens je hele fijne kerstdagen en see you back in Holland.

Miranda

Hoi Angeline, hele fijne kerstdagen en een geniet van een lekker kerstdiner met misschien wel allemaal Guatamalese specialiteiten? En voor volgende week, je weet dat je welkom bent voor de appelbeignets en het vuurwerk! groetjes, Peter-Jan en Miranda

Harrie en Anette

Hoi Angeline,

Het klinkt weer als een super reis.
Geniet nog even van je vakantie en de kerstdagen.
Wij hebben er hier net een heerlijke wintervakantie in Nederland op zitten. Heel bijzonder en zo slecht nog niet hoor. Verder gaat het hier allemaal goed en groeit het buikje rustig verder.

Fijne feestdagen en tot mails.

Groet ons

Edith

Nou Angeline, we hebben beter weer voor jouw besteld, want we zien je graag thuis komen. Het is weer lang genoeg geweest. Maar zelf ik, zon aanbidster, kan ook van dit weer genieten. Het is lekker kerstvakantie en de kids spelen lekker buiten in de sneeuw.
Ik wens je een hele fijne kerst.
Groetjes Edith, Elke en Thijs

Marcella

Hè, hè... eindelijk een berichtje van mij (inmiddels heb ik er al aardig wat voor je geschreven, maar mijn pc doet niet helemaal wat ik wil... laten we hopen dat het nu lukt). Wat klinkt je reis weer geweldig! Echt helemaal super!!! Geniet nog lekker van die prachtige omgeving, voordat je weer een blik gaat werpen op ons koude, natte kikkerlandje. Groetjes & tot kijk!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!