Steden van Nicaragua

Hallo,

Leuk om jullie berichtjes te lezen. Heel raar om te lezen dat het zo koud is in Nederland, want toen ik vertrok was het in Nederland zo'n 10-15 graden nog. De afgelopen dagen is het hier zo rond de 35 graden geweest, dus erg warm, maar wel lekker.

Na het laatste berichtje zijn we s'middags door een paardenkoets (lekker toeristisch) opgehaald en door de stad(je) Granada naar de kust van Granada gegaan. Daar zijn we op een bootje gestapt en langs de eilanden van islita gevaren. Hier zag je veel natuur, met natuurlijk vogels, maar ook een eiland met aapjes. Verder woonde daar de rijke lui van Nicaragua, of hadden daar hun vakantiehuis. Echt een keten stonden daar!! Een stel verwende meisjes waren er aan het waterskien en keken heel verveeld.

De dag daarop zijn we verder gereden naar Leon. Onderweg zijn we nog naar de markt van Massaya geweest. Daar werd echt vanalles verkocht. Zelfs levende en dode leguanen. Daarna zijn we verder gereden naar de nog werkende vulkaan van Massaya. Hier kwamen de zwaveldampen nog heel erg uit. Het busje moest in de rijrichting worden geparkeerd zodat we snel weg konden als hij uit zou breken.

De eerste dag en de volgende ochtend hebben we leon verkend. Een leuke koloniale stad met heel veel kerkjes. Daarna zijn we met een open pick-up naar het strand bij Leon (21 km) gereden. Mensen worden hier allemaal in een open pick-up met bankjes vervoerd, maar ze kijken er raar van op als (rijke) toeristen dat doen. Was wel een grappig gezicht.

We zijn door de mangrove gevaren en hebben daarna nog lekker wat in eens strandtentje gedronken en genoten van de (hele snelle) zonsondergang. Daarna hebben we daar nog gegeten. Ik had Rog gegeten, was echt super lekker.

Ik schreef de vorige keer dat stappen niet echt mogelijk was, en inderdaad dat was ik nog wel gewend van IJsland. Maar daar hadden we een oplossing voor gevonden. We kopen een fles rum en een fles cola en gaan daarna bij het hotel zitten. Vanaf 10 uur gaan dan wel steeds meer lampen uit ;-) maar die hint snappen we niet.

Gisteren hebben we een lange reisdag gehad en zijn naar Roatan in Honduras gevlogen. Het moet het paradijs zijn, maar het weer is voor hier niet zo geweldig. Het waait hard en heeft vanacht hard geregend. De wegen zijn meer plassen dan weg. Vanmiddag zouden we eigenlijk gaan snorkelen, maar dat gaat helaas niet door. Hopelijk morgen wel.

Gisteren zijn we met een aantal voor het eerst echt wezen stappen. Lekkere muziek en de cuba libre smaakt met iets te goed ;-). Maar het was wel super gezellig.

Zo meteen toch maar lekker gaan genieten van het strand en de zee en hopelijk is het morgen beter en krijgen we de strakke blauwe zee, zoals we ze hier op de posters zien.

Groetjes Angeline

Reacties

Reacties

Mariëlla

Met plezier lees ik je verhalen. Gelukkig nu even geen gevaarlijke stunts meer. Rob had dit nog even genoemd tijdens zijn Kerst toespraak! Het is hier inderdaad erg koud. Vandaag overdag -10, dus dat is een groot verschil met de temperaturen daar! Dus de cocktails laten we hier ook maar even achterwege... Nog een weekje werken en dan ga ik ook genieten van de vrije dagen tussen Kerst en Oud/Nieuw...tenminste, dat ben ik wel van plan. Geniet er nog van en ik zie je over een tijdje weer! Feliz Navidad!

paul

Hey Angeline leuk om jou verhalen te lezen.
Alweer een mooie trip. Ben erg benieuwd naar jou ver-halen en jou foto's.
Het is hier erg koud en veel sneeuw maar dit had je al begrepen. Tot gauw gr Paul

Miranda

Hoi Angeline,

Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Heb je ook al gescrabbeld? Wel een contrast zo. Jij gaat er lekker op uit en geniet van de zon, terwijl wij niet naar buiten gaan vanwege de kou en de sneeuw. Geniet nog van je heerlijke vakantie, we zijn erg benieuwd naar je volgende belevenissen.

Heleen

Als ik jou was zou ik nog ff genieten van het heerlijke weer daar...(hoewel regen ;-()
Zou vandaag eigenlijk naar Amsterdam, maar vanwege het weeralarm blijf ik maar ff binnen. Volgens mij kom ik anders nooit meer thuis zonder trein...
Heel veel plezier nog daar, lekkere cocktails en heerlijke temperaturen en ik hoor je verhalen graag...

Groetjes Heleen

Cas

Ik vind het heel leuk om jouw verhalen te lezen. Je maakt vele leuke dingen mee. Maar wij hier thuis ook. Zo hebben we de hele dag buiten gespeeld in de sneeuw. Je krijgt de groetjes van mama.

Edith

Ha Angeline,
Erg leuk om te lezen allemaal.
Ben van de week nog even bij jullie thuis geweest. Heb daar nog gesnoeid voor de kerstworkshop. En natuurlijk even een bakkie koffie gedronken.
Groetjes Edith

Tante Diny

Hoi Angeline.
Wat geniet je lekker van de vakantie, lekker weer en veel beleven. Trouwens de foto's waren ook weer super mooi. Geniet maar lekker, en wij zitten in een 10 tot 15 cm. sneeuw te baggeren. Groetjes .

marion

Leuk om weer wat reisverhalen van je te lezen. Niet te veel alcohol drinken dat is ook weer niet zo goed voor je. Hier ligt een lading sneeuw. Erg leuk het is net Oostenrijk.
Nog veel plezier.

Anette

pff wat klinkt dat weer mooi als ik je verhalen zo allemaal lees. Ook de foto's zijn een kijkje waard. Op deze manier zie ik toch nog een stukje van een andere cultuur. Toch wel even iets anders dan de belgiesche kust.

Geniet nog ff

groet Anette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!