Angsten overwinnen in Costa Rica

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie mijn blog weer gaan volgen en al super bedankt voor de berichtjes. Voor ik het vergeet te zeggen, mijn mobiel heeft hier geen bereik, dus ik kan niet smsen en smsjes ontvangen.

Na een overnachting bij schiphol ben ik maandag naar Costa Rica gevlogen. De vlucht had goed gegaan, lekker filmpjes gekeken en wat geslapen. Op de 1e vlucht had ik 3 stoelen voor mezelf alleen, dus dat was heerlijk.

Costa Rica is heel groen en heuvelachtig en heel mooi. We zijn dinsdag naar MonteVerde gevlogen. Dat betekent Groene berg en is een nevelwoud, dus er hangt constant nevel in de lucht. De 1e avond daar hebben we een nachtwandeling (half 6 s´avonds) gedaan. Dat was erg mooi. Ik wist niet dat zelfs mieren heel indrukwekkend konden zijn. We hebben hier ook de neusbeertjes gezien.

De volgende dag heb ik mijn eerste angsten overwonnen met Canopy. Met Canopy hang je met een soort control aan een stalen kabel en vlieg je zo door de lucht. Het was super eng, maar ook geweldig. In totaal hebben we ongeveer 16 keer zo´n kabel gehad. De laatste was zelfs de langste van Costa Rica en was 1 km lang. Daar ging je met zo´n 60 km per uur door de lucht op een flinke hoogte over het nevelwoud.

Daarna heb ik nog iets super engs gedaan, de tarzanjump. Ik was zo´n 15-20 meter boven de grond en sprong. Ik hing aan een kabel en zwierde zo net als tarzan door de lucht. Kei eng, maar super gaaf. Jullie snappen wel dat ik echt super trots op mezelf was.

De volgende dag hebben we een hangbruggenwandeling gemaakt. Over zo´n 16 (dacht ik) hangbruggen gingen we over het woud. De hoogte was zo´n 25 meter en soms wel meer. Echt super mooi weer. Ik heb een paar foto´s van deze wandeling net geplaatst.

We hebben ook kolibri´s gezien, hiervan heb ik ook een foto geplaatst. Die dieren zijn zo snel en daarom wel moeilijk te fotograferen.

Gisteren zijn we verder naar het noorden gereden. Vandaag heb ik een andere ´angst´ overwonnen, want ik heb vandaag paard gereden. De heenweg was wel leuk. Daarna hebben we een wandeling gemaakt door het bos en daar waren geothermische gebieden, dus af en toe kookte de modder. (zie foto). Daarna weer op het paard terug en was ik blij dat ik er weer vanaf mocht.

Morgen gaan we al weer verder naar Nicaragua.

De groep is heel gezellig en ik vermaak me prima. Ik heb ook echt het gevoel of ik al heel lang weg ben.

Groetjes Angeline

ps. het liedje van Ronnie gaat wel, wel veel tekst en het zal zeker niet mijn lievelingsliedje worden.

Reacties

Reacties

Tante Diny

Hoi Angeline.
Fijn dat je een goede reis hebt gehad, en dat je al zo veel overwinningen overleeft hebt, supper van je. En de foto's zijn ook weer erg mooi. Wij wensen jou nog veel belevingen en fijne vakantie toe.
Groetjes Diny en Martien.

Mariëlla

Gelukkig een teken van leven van je! Wat een geweldige belevenissen. En wat goed dat je jezelf overwonnen hebt met die nieuwe ervaringen die je hebt meegemaakt. Klinkt goed Ange!!
Ik was benieuwd naar het liedje van Ronnie. Ik hoop dat het achtergrondmuziek voor je is/ wordt ;-)

Liefs vanuit Mill!!

PS We zijn donderdag verhuisd naar Cuijk. Kom je in januari daar op de koffie? De koffie is er gelukkig -net zoals in Mill- erg lekker... Oeps....je drinkt thee hahaha!!
Geniet van je reis en kom met veel verhalen en foto's terug!
Liefs

marion

Super gaaf dat je dat durft te zwieren door de lucht. Gewoon niet naar beneden kijken zou ik zeggen. Weer een hartstikke leuk verhaal zoals gewoonlijk. We willen je nog een hele fijne en spannende vakantie toewensen namens ons allemaal.

Anneke Punt

Beste Angeline,
Jeetje mina! Dat jij dat allemaal aandurft.
Dat had ik niet verwacht van jou.
Ik moet er nog niet aan denken.
Waren er nog meer mensen van je groep die dit allemaal deden?
Je hebt de mooie natuur wel erg drie dimensionaal bekeken en ervaren.
Weet, dat wij je wel allemaal heelhuids terug willen zien.

Groetjes,
Anneke Punt.

Cindy

Een hele dikke vette WAUWIE!!!!

Edith

Fijn iets van je te horen. Ik had je net vrijdag gesmst. Ik denk, die is ons mooi vergeten. Maar ja, als je zo'n leuke vakantie hebt, is dat ook niet zo moeilijk. Geniet er nog maar lekker van.
Gr Edith

Rob

Jij maakt in 2 dagen meer mee dan ik gemiddeld in 1 jaar op vakantie (en ik ga toch vaak!). Ik ben wel benieuwd wie dan Jane was, als jij tarzan was.

Cris

Hey Ange

Als ik je verhaal lees weet ik precies waar je het over hebt. Leuk!! Vond Canopy eerst ook eng maar daarna wel ontzettend gaaf. Jammer dat je zo weinig van Costa Rica ziet. Het land alleen is al 3 weken vakantie waard. Maar dat zal de rest van je vakantie ook wel zijn. Ben benieuwd. GENIET!

Kus Cristel

cas vd wiel

Hoi mooi verhaal.
Paard rijden is toch niet zo eng.
Veel plezier nog verder.
Groetjes Cas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!