Geweldig IJsland!!

Hallo allemaal,

Ik vind het altijd super leuk om jullie reacties te lezen. Thanx!!

Ik ben gigantisch aan het genieten van de laatste dagen van de vakantie. Ik vind het hier echt geweldig. Sinds mijn vorige bericht heeft het gelukkig niet meer veel geregend en vandaag scheen zelfs de zon lekker. Het is wel raar dat het hier bijna niet donker wordt. Pas rond 11 uur wordt het schemerig en helemaal donker wordt het niet.

We slapen veel in hostels en vaak met meerdere op een kamer, maar dat is wel gezellig. We hebben een super leuke groep en ik vind het hier heel gezellig. Nu nog even een verslagje van de afgelopen dagen.

Zaterdag:

We zijn naar de Vatnajokulgletsjer geweest. Dit is de grootste gletsjer van IJsland. Echt gigantisch mooi en groot. We zijn langs de gletsjer op een heel eind naar boven gelopen en hadden daar een mooi uitzicht. Daar was ook nog een hele mooie waterval: de Svartifosswaterval.

Later zijn we nog naar een gletsjerlagune geweest. Hier dreven allemaal ijsschotsen in het water, welke afgebroken zijn van de gletsjer. Hier zijn ook scenes voor een film van James Bond opgenomen.

Zondag:

We zijn langs de oostkust van IJsland gereden. Hier zag je hele mooie bergen en watervallen onderweg.

Maandag:

We zijn over de hoogste bergpassen van IJsland gereden: de Hellisheidi. We zijn ook bij de meest noordelijk gelegen vuurtoren geweest en bijna bij de Poolcircel. s´Avonds hebben we een geweldig lekker visbuffet gehad met super verse vis. mmmmmmmmmmm

Dinsdag:

We hebben 2 supermooie grote watervallen gezien: de Deltifoss en de Selfoss. Ook zijn we in een geothermisch gebied geweest. Hier pruttelde de modder en kwam er overal rook uit de grond. Ook zijn we door een lavaveld gelopen van een vulkaan welke voor het laatst in 1975 was uitgebarsten. Dit was echt indrukwekkend.

Woensdag:

s´Morgens hebben we een walvissentocht gemaakt. Helaas hebben we maar 2 walvissen gezien en was het weer, sinds al weer een aantal dagen, weer slecht. Later klaarde het gelukkig weer op en zijn we naar de kratermond van een vulkaan gelopen. Hier keek je mooi in de krater. Terwijl we onszelf daarna verwende met een thermaal bad viel het weer met bakken uit de hemel.

Donderdag:

Vandaag hebben we weer genoten van een mooie waterval en is het weer weer goed. Daarna zijn we weer richting het westen gereden en hadden we een hostel aan het strand. Vanuit daar zijn hebben we (op een afstand) zeehonden gezien. Ook stond hier een rots in de zee die erg leek op een prehistorisch dier. s´Avonds hebben we heerlijk genoten van een BBQ en wat wijntjes en was het erg gezellig.

Vrijdag:

Vandaag hebben we een hele mooie boottocht gemaakt waarbij we heel veel mooie vogels hebben gezien en ook een arend. Vanavond gaan we weer lekker uit eten en hopelijk genieten van een mooie zonsondergang rond 10 uur.

Morgen rijden we door naar Rykjavik. Daar genieten we nog 2 daagjes en zondagmiddag vliegen we helaas weer naar huis en komt er een einde aan deze gewelige vakantie.

Als ik thuis ben zal ik een paar foto´s op deze site zetten.

Tot gauw!! (helaas)

Anneke Punt.

Deze vakantie duurt voor jou veel te kort. Dat hoor ik wel. Ik ben erg benieuwd naar de foto's. Die zie ik dan wel als je thuis komt.