Laatste daagjes op Zanzibar

Het is ongelofelijk dat de vakantie er weer bijna op zit. Vandaag de laatste dag. Morgen ben ik weer thuis en gaat het 'echte' leven weer beginnen................

Groetjes van mij en tot gauw!!!

Nog effe een kort verslagje van de laatste paar dagen op Zanzibar:

Donderdag 7 juli

Vandaag hebben we echt een topdag gehad. We zijn met een Dhow (soort zeilboot) gaan varen, helaas op de motor. We zijn eerst naar een deel gevaren wat bestond uit rotsen die waren vervormd door Erosie. Dat was mooi om te zien.

Daarna zijn we naar een zandbank gevaren en hebben in die omgeving gesnorkeld. Het was daar echt geweldig mooi een heel mooi rif en heel veel leuke visjes en vissen zoals de clownvis en zeenaalden (hoofd van zeepaardje en een staart als een slang).

Op weg naar de lunchplek liep onze boot vast in het rif. We moesten allemaal aan de rechterkant van de boot hangen zodat hij niet zo diep in het water hing, maar helaas dat hielp niet. Dus moesten we uitstappen en via het rif, tussen de zee-egels, naar het strand lopen. Gelukkig werd ik niet gestoken, maar een paar anderen wel.

Bij de lunch hebben we een visbbq gehad en daarna hebben we wel 15 soorten fruit mogen proeven. Dat was echt super lekker. We sloten af met een koffie met Amarulla (voor mij dus alleen amarulla ;-)). Het zat in een hele mooie fles en die lege fles heb ik gekregen. Toen wilden natuurlijk ook anderen deze fles en heb ik nog meegeholpen om deze fles leeg te maken ;-).

Aan het eind van de middag gingen we weer terug.

Vrijdag 8 juli

Vandaag hebben we de dag in Stonetown doorgebracht. Stonetown is ooit in hele mooie stad geweest, maar is nu helaas erg vervallen. Toch nog wel mooi om de bewerkte deuren te zien en om door de smalle straatjes te lopen. We zijn nog op de slavenmarkt geweest, waar vroeger de slaven werden verhandeld. Ongelofelijk om die verhalen te horen en om te zien in welke ruimte de slaven moesten verblijven voordat ze (alleen de sterke die overbleven) werden verhandeld en verscheept.

s'Avonds hebben we de laatste gezamenlijke maaltijd gegeten bij Mercery's. Freddy Mercery is op dit eiland geboren en in dit restaurant hingen allemaal foto's van hem.

Zaterdag 9 juli

Vanmorgen de tas ingepakt en tot 4 uur kunnen we nog genieten van Zanzibar. Het zal vooral de laatste souveniers kopen zijn en een beetje hangen.

Laat in de middag vliegen we via Nairobi (kenia) naar schiphol, waar we morgen vroeg in de morgen aan zullen komen.

carine dedoncker

Hallo Angelina

Leuk om jouw schitterende reisverhalen te kunnen volgen. Wat heb je veel moeite gedaan om het allemaal neer te pennen (wellicht ook interessant voor jezelf om later na te lezen). Uiteraard zijn ook de foto's weer fantastisch mooi. Het lijkt mij een zeer geslaagde reis en je heb ontzettend veel dieren kunnen bewonderen en heel wat avonturen beleefd.

Groetjes
(PS wij waren in april in Jordanië, Syrië konden er jammer genoeg niet bij doen)

Anneke Punt

Beste Angeline,
Ik heb wat later aangeschakeld, maar nu heb ik alle verhalen gelezen. Wat heb je toch weer een mooie vakantie. Is de groep ook leuk?
En dan Zanzibar. Het is een plaatje! Dat moet prachtig zijn daar als ik afga op die foto's.