Van Mallacoota naar Melbourne

8 t/m 12 december

Maandag zijn we begonnen met een ochtendwandeling van ongeveer 1 ¼ uur. Deze wandeling ging langs de kust en door bossen. Het bos leek op 1 plek wel een spookbos. We zijn daarna na een stop bij Cape Conran verder gereden naar Lakes Entrence.

Ook dinsdag zijn we begonnen met een ochtendwandeling, maar nu van 1 ½ uur. Deze wandeling was wel pittig. Het eerste deel ging door bossen op zachte zandgrond, maar de terugweg via het strand was nog zwaarder. Elke stap zakte je weg in het zand.

We zijn naar Philipisland gereden. Hier wilde we eigenlijk de pinguinparade bekijken, maar aangezien het regende zijn we niet gegaan. Wel jammer, want s'morgens was het nog heerlijk weer.

Woensdag stond de zon gelukkig weer hoog aan de hemel en zijn we naar de nobbies (2 eilandjes onder Philipisland) gereden. Hier zagen we een heleboel zeemeeuwen. Volgens Peter zijn het shitvogels. Want toen ze overvlogen viel er shit en zei Peter shit (verder hoef ik het denk ik niet uit te leggen). We zagen helaas geen zeehonden, maar wel een paar pinguins.

Bij Amezen Things hebben we heel erg veel gelachen. Dit is een gebouw met allerlei illusies. Zo loopt een bal bijvoorbeeld omhoog en was er een doolhof met allerlei spiegels.

's Middags zijn we aangekomen bij Nelly, een nicht van ons pap. 's Avonds kwamen 3 (van de 5) kinderen samen met hun partners en kinderen ook bij hun eten. Was heel gezellig en wel leuk om zo 2 achternichten en een achterneef te leren kennen.

Donderdag zijn we (samen met Nelly) Melbourne ingegaan. Wel een hele leuke stad, met vooral veel winkels, ook historische gebouwen en mooie kerken, mooie haven en parken. En natuurlijk moest er nog wat souvenirs geshopt worden aan het eind van de vakantie.

Vandaag zijn we met Harry en Nelly de bergen rond Melbourne ingegaan. Vanaf een berg hadden we goed zicht op Melbourne. Je ziet dan een aantal torenflats en voor de rest allemaal laagbouw. Helaas was het erg bewolkt en zag je het niet zo scherp.

We zijn nog naar een dam geweest. Je kon heel goed zien dat het water heel erg laag stond. Melbourne heeft momenteel ook een waterprobleem, daarom zijn de mensen in Melbourne erg blij met regen. Vandaag regende het erg veel en daarom zijn we uiteindelijk maar terug gegaan naar het huis van Nelly en Harry waar we wat oude foto's hebben bekeken. Vanavond zijn we met z'n allen uit gaan eten. Was erg gezellig!

Morgenvroeg gaan we onze tassen inpakken en dan zit het er helaas weer op. Het was echt een geweldige onvergetelijke reis!

Bedankt voor de belangstelling!!

Groetjes en tot gauw!!

Tante Diny

Gelukkig weer een vakantieverhaal en super mooie foto"s. Fijn om zo bij een nicht te mogen logeren en Melbourne op die manier te verkennen. Aan de verhalen en foto"s te zien hebben jullie van een onvergetelijke vakantie genoten. Wij wensen jullie morgen een heel goede vlucht naar Hongkong en daarna naar het koude Amsterdam en een veilige thuiskomst in St. Hubert. Veel liefs Diny en Martien

Heleen

Hoi Angeline,
Fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben en veel hebben gezien.
Een hele goede terugreis en tot hoors in Nederland!
Heleen

Anke

Hey Angeline,

Wat een mooie reis weer.
Leuk om het zo mee te volgen.
Nog een behouden terugreis.

Groeten,

Anke