Van Sydney naar Mallacoota

5 t/m 7 december

Vrijdag zijn we naar de Blue Mountains gegaan. Dit is echt een heel mooi Nationaal Park zo'n 2 uurtjes rijden van Sydney. We zijn via de noordkant naar de Blue Mountains gereden en hierdoor zagen we al hele mooie bergen. In de Blue Mountains hebben we verschillende korte, maar pittige wandelingen gemaakt. Ze waren vooral pittig omdat we eerst naar beneden gingen en daarna iedere keer weer bijna 300 treden omhoog moesten. Na het bezoek aan de laatste waterval hebben we onszelf daarom ook beloond met een lekker softijsje. We hebben hier verschillende watervallen gezien. Ook hebben we de bekende 3 sisters van beide kanten gezien.

Zaterdag en zondag zijn we langs de kust naar beneden gereden en zitten we nu inmiddels aan de zuidkust van Australië. Onderweg zien we vooral heel veel bossen, maar ook mooie meren en af en toe een stukje kust en zee. Echt wel mooie uitzichten die nooit vervelen. De weg is vaak ook heel heuvelachtig en bochtig.

Vanmiddag hebben we nog een paar uurtjes gewandeld door bossen en zouden via het strand terug gaan. Helaas was de zee te hoog en konden we niet verder en moesten we een heel eind weer terug lopen. Vanavond hebben we heerlijk uitgegeten. De prijzen van uit eten liggen hier echt gigantisch veel lager dan in Nederland.

We camperen nu al voor de 3e achtereenvolgende nacht direct aan de zee. Het uitzicht is dan geweldig. Helaas is het weer iets minder hier in het zuiden. Het is hier nog geen 20 graden en waait het best hard. Dus sinds vandaag hebben we de lange broeken weer opgezocht en (soms) een vest aangetrokken.

Morgen trekken we verder naar het westen en hopen woensdagavond aan te komen in Melbourne waar we een nicht van ons pap gaan opzoeken en natuurlijk ook Melbourne gaan verkennen.

We genieten hier nog een weekje.

ps. sinterklaas heeft ons hier in Australië helaas niet kunnen vinden. Dus we hebben elke avond voor niets onze schoenen gezet.

Liefs uit Down Under!!

Ingrid

Wat is het toch leuk om allemaal te lezen. Zo reizen we met z'n allen eigenlijk met jullie mee. Groetjes uit een koud en nat Nederland

Edith

Ha Angeline,
Lea vroeg van de week al of ik je reisverslag aan het volgen was, maar het was er even niet van gekomen. Van daar dat ik er net maar een goed voor ben gaan zitten en het ziet er allemaal super leuk uit. Jullie zien echt super veel en ik zie dat ik mijn foto toestel in maart wel thuis kan laten. Echt kei gaaf allemaal.
Groetjes en geniet er nog even van
Edith

Anneke Punt

Arie en ik genieten van je reisverslag en ook van de soms herkenbare foto's (voor Arie).
De foto's zijn fantastisch. Dat wordt weer een mooi boek denk ik.
We gaan er echt voor zitten want ook de verhalen van een neef met zijn vriendin volgen wij via de weblog Die zitten in India en maken daar ook van alles mee.

marion

Hoi Angeline en de rest van de familie de vakantie zit er bijna op. Geniet van de laatste dagen in Melbourne.
Goede reis terug en doe iedereen de groeten.

Lea

Hallo,
Geniet van jullie laatste dagen down under en van Melbourne. En alvast een prettige terugreis.

Groetjes Lea