Van Monee Beach naar Sydney

2 t/m 4 december

2 December is Henry jarig, maar eigenlijk ook weer niet, want als hij in Australië was geboren zou hij 3 december jarig zijn.

Omdat de snelweg erg saai was en we alleen maar bomen, bomen, bomen en bomen zagen hebben we maar 2 toeristische routes gereden. We hebben een historische gevangenis bezocht in South West Rocks. En zoals je op de foto kunt zien zaten er nog een drietal gevangenen opgesloten.

Halverwege de middag kwamen we aan op onze campsite aan het Wallis Lake in Forster. Een heerlijke plek. Deze middag hebben (behalve de was gedaan) lekker gerelaxt in het zonnetje. In het meer zwommen zwarte zwanen en Pelikanen.

Woensdag zijn we richting Sydney gereden. Eerst zijn we langs verschillende meren gereden, maar omdat er zo veel bomen stonden konden we heel weinig zien van de meren. In de stad Newcastle hebben een oud Fort bezocht en kregen hier een rondleiding door de tunnels.

We wilden daarna naar Old Sydney gaan, maar toen we deze gevonden hadden was deze helaas (waarschijnlijk al jaren) gesloten. Wel jammer, want dit leek ons echt heel mooi. Omdat Henry vandaag eigenlijk een beetje jarig is, hebben we hier een stukje taart gegeten. We zijn verder gereden naar onze campsite in Dural (net boven Sydney) en maken ons klaar voor een dagje Sydney.

Vandaag zijn we naar Sydney gegaan. Daar hebben we een hop on hop off bus genomen en zo hebben we heel veel van Sydney gezien. De eerste ronde duurde 2 uur. We zijn uitgestapt bij Chinatown, met een mooie Chinese tuin en natuurlijk bij de haven. Vanuit hier zijn we naar het Operahouse gelopen. Echt een heel bijzonder gebouw, welk je natuurlijk eigenlijk al heel goed kent van TV. Vanuit het Operahouse kon je de Harbourbridge heel goed zien. Verder hebben we nog een hele oude kerk bezocht.

De 2e route (ook 2 uur) ging langs allerlei stranden zoals Bondi Beach. Ook had je vanaf een punt heel mooi zicht op de harbourbridge en het Operahouse.

Helaas was het vandaag een beetje bewolkt, maar wel heerlijk weer om door een stad te lopen. Morgen gaan we de Blue Mauntains bezoeken en dan gaan we verder richting Melbourne.

Jozé Verbeet

Hoi Angeline.

Ik ben weer helemaal bijgelezen. Echt super!!!
Dat ziet er allemaal niet verkeerd uit, leuke foto's en verhalen en een heerlijk weertje. Dit riekt naar heimwee. De rest van de verhalen lees of hoor ik eind december wel. Ik ben nu druk mijn koffer aan het pakken, want morgenvroeg gaat de reis naar Vietnam. Ik vind het toch ook wel weer spannend. Heerlijk naar het betere weer, want op dit moment sneeuwt het.
Geniet er verder nog van en nog heel veel plezier met je familie daar in Down Under.
Liefs Jozé

Lea

Ha Angeline en Fam.
Wat een reis, super. De foto's zijn weer geweldig, maar ik ben niet anders van je gewend, Angeline.
Jullie ook een aardig kleurtje, zo te zien. Zo'n tasmanian devil hebben we de vorige keer niet gezien, he? We zitten net voor de sint, ik moet nog even een gedichtje schrijven. Hebben jullie ook lootjes getrokken? Jullie hoeven in ieder geval geen datum te plannen dat iedereen kan.
Flauw.
Jee, nog steeds beetje jaloers, hoor...
Allemaal de groeten en tot gauw.

Tante Diny

Wat een fantastische reis die jullie maken. Het bezoeken van allerhande gebouwen en kerken is wel indrukwekkend, maar neem wel de drie gevangenen mee, want anders haald het stel de 40 jaar niet.[grapje]. Ook mooie foto"s Angeline, echt super.Geniet van alles, en tot het volgende verhaal of foto"s. Veel liefs van mij en Martien.

marion

Wij hebben de sinterklaas er weer op zitten. De kids zijn weer blij met de kadootjes. Nog gefeliciteerd met Henry en hopelijk is de taart daar net zo lekker als hier.
Je hebt zoals gewoonlijk weer prachtige foto's gemaakt en een zeer interessant reisverslag. Geniet er nog maar van want voor je het weet zit je weer in het koude en natte Holland.
Groetjes van ons allemaal. Houdoe

Henk en Ellie de Hoog

Jullie vakantie zit er bijna op. Wij hebben genoten van jullie verhalen en foto's. Nu nog de lange reis terug.
Wij wensen jullie een goede vlucht en wel thuis.