Van de Sunshine Coast naar Monee Beach

Hallo,

Superleuk dat jullie ons zo enthousiast volgen. Hieronder voeg ik weer een kort verslagje toe van de laatste 2 dagen en zal ik ook weer wat nieuwe foto's plaatsten.

30 november en 1 december
Zondag zijn we naar Brisbane gegaan. Echt een hele mooie stad. We hebben een hop on hop off bus genomen en hebben zo veel van de stad gezien. In het centrum hadden we wat rondgelopen. Vanuit de toren van het gemeentehuis hadden we een mooi uitzicht over de stad, al werd deze flink belemmerd door torenflats. We hebben ook nog een kort stukje gevaren en hadden zo een heel ander zicht op de stad.
Aan het eind van de middag zijn we naar Lone Pine Koala Sanctuary gegaan. Daar hebben we vooral genoten van de Koala's. Ik kon geen genoeg krijgen van deze beestjes en vooral niet van de kleintjes.
Vanmorgen zijn we langs de goldcoast gereden en hebben een paar stops gemaakt aan het strand. De goldcoast is heel erg toeristisch met heel veel hotels, maar ook erg geliefd bij de surfers.
We zijn nog doorgereden naar Byron Bay (ook super toeristisch) en zijn daar naar Cape Byron gegaan. Hier is het meest oostelijke puntje van Australië.
Bij een strand hebben we geluncht en zijn we doorgereden naar Monee Beach. Het water stond heel laag toen we aankwamen. Een heel mooi gezicht. Voor allemaal strand, een kreekje, weer strand en daarna zie je pas de zee.
We hadden niet in de gaten dat het hier 1 uur later is. Dus in plaats van dat we om kwart over 5 aankwamen, was het ineens al kwart over 6. Oeps..... Zonde van 1 uur vakantie.
Het voordeel is wel dat het nu een uurtje langer licht is en het pas om 8 uur donker wordt in plaats van 7 uur.
Gisteren en vandaag hadden we een (bijna) straalblauwe lucht en ongeveer 30 graden. Echt super weer en ik hoop dat we dit voorlopig nog houden.
Morgen gaan we verder richting Sydney, waar we overmorgen hopen aan te komen.

Miranda

Hoi Angeline en familie,
Wat een super vakantie hebben jullie toch. Ik krijg zo nog een heel ander beeld van Australië dan dat ik in m'n hoofd had. Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven. Komt Sint ook nog bij jullie aan ???
groetjes,
Peter-Jan en Miranda

Tante Diny

Wat fijn om op de hoogte te blijven van jullie vakantiereis. Opeens een uurtje later, daar moet je ook aan wennen, maar op vakantie merk je daar maar even van. Henry proficiat morgen [2 dec] met je verjaardag, geniet er nu maar dubbel van. Angeline, de foto"s mis ik nu nog, of ik ben te vlug. Geniet en de groetjes. Veel liefs, Diny en Martien

lon en piet

hee fam , eindelijk kunnen we iets laten horen vanuit longtree ,onze comp is zooooo langzaam sinds er bepaalde iemanden (lees h+p) vanalles geinstalleerd hebben dat we over dit berichtje enkele dagen gedaan hebben.als we alles lezen en zien krijgen wij weer de kriebels , geweldig om zo een land te verkennen in je eigen tempo en op je "eigenwijze".geniet ervan zoals wij zouden doen .heel veel succes en maak mooie herinneringen voor de rest van je leven. greetz p+l

Corinne

Hoi Angeline en familie. Heel erg leuk om jullie te volgen tijdens jullie vakantie. De foto's zijn ook erg mooi. Veel plezier nog in jullie verdere rondreis.
Groetjes fam vd wijst

Rob

Hoi Angeline, elke keer als ik de website check krijg ik heimwee naar Australie. De prachtige foto's helpen wat dat betreft ook niet, ze zijn schitterend! We redden het hier nog wel effe zonder jou, maar niet te lang want de miljoenen vliegen de deur uit met al die besluitvaardigheid hier!

Edje

Ha die Hent, nog gefeliciteerd met je verjaardag natuurlijk. Je hebt jezelf natuurlijk wel even laten verwennen ( halve liters fosters) drinken. Het is je zus wederom gelukt om een mooie serie foto`s te maken ,wat een mooi land he.
in iedergeval tot hoor is

jurgen en susanne

Henry alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag vanuit een sneeuwerig sint hubert.
Groeten Jurgen, Susanne, Michel en Nancy