Van Mission Beach naar Hervey Bay

Het gaat hier prima met ons. Het weer is heerlijk en het is gelukkig wat minder tropisch. 's Avonds regent het soms een beetje, maar dat maakt niet uit, want dan zitten we toch binnen.

We hebben al ongeveer 2.300 km gereden, maar nog een heel eind te gaan.

De campsites en voorzieningen onderweg zijn ook heel goed. Overal netjes en toiletpapier.

Heel leuk om jullie reacties te lezen. We hebben soms internet op de campsite en kunnen dan vanaf de laptop internetten (helaas de laatste paar dagen niet). We hangen dan met z'n allen om de laptop om de berichtjes te lezen.

Wij vermaken ons hier nog wel een paar weekjes. Hieronder een kort verslag van wat we de afgelopen dagen zo'n beetje hebben gedaan.

22 november t/m 27 November

Zaterdagmorgen hebben we eerst (weer) een waterval bekeken. Deze keer waren het de Murrey Falls. Alweer een mooie waterval.

Aan het eind van de middag zijn we naar Reef HQ in Townsville geweest. Dit is een aquarium met echt levend rif. Dit was echt heel mooi. Je heel veel vissen in allerlei kleuren en maten rondzwemmen. Ook zag je het rif heel goed. Echt een supermooi Aquarium.

Zondag hebben we een halve dag gereden en de middag besteed aan wassen en relaxen.

Maandag was echt een supergeweldige dag en tot nu toe het hoogtepunt van de reis. Met een zeilboot zijn we tussen een aantal van de 74 whitsundayislands gezeild. Helaas was er niet altijd genoeg wind en moest de motor van de boot aan.

Bij Blue Pearl Bay konden we vanaf het strand snorkelen. Echt een supergeweldige ervaring! Ik had nog maar 1 voet in de zee en zag de zebravisjes al om me heen zwemmen. Het rif was echt super mooi en super groot (en dan zien we nog maar een heel klein stukje van het Great Barier Reef). Ook heel veel verschillende soorten rif. De vissen die we 2 dagen daarvoor in Reef HQ hadden gezien zwommen nu gewoon om ons heen.

Er zwommen echt gigantisch veel vissen. Ze kwamen soms echt net voor je duikbril doorzwemmen en soms zwom je gewoon in een school vissen. De vissen waren er in allerlei kleuren en ook maten. We hebben ze gezien van 2 cm tot ongeveer 1 meter. Ook heb ik een rog zien zwemmen en een volwassen vis met een kleintje. Onder water kon je echt goed zien en horen hoe de vissen van het rif aan het eten waren. Ook zag je dat ze tanden hebben. Het snorkelen in de Great Barier Reef is echt een ervaring op zich!

En wie zegt dat het Great Barier Reef het mooiste Rif ter wereld is moet ik echt helemaal gelijk geven. Ik heb op verschillende hele mooie plekken gesnorkeld, maar dit was echt SUPER SUPER GEWELDIG!!

Dinsdag hadden we een reisdag en hadden 480 km afgelegd. Onderweg hebben alleen 2x bij het strand een stop gemaakt. Op onze campsite zagen we onze 1e kangoeroe en daarna nog meerdere. Ze waren helemaal niet bang en zelfs lui, want gingen er lekker bij liggen.

Op woensdagmorgen zagen we een moederkangoeroe met een kleintje. Erg leuk om te zien. Daarna zijn we naar de Olsen's Capricorn Caves geweest waar we een rondleiding kregen in deze mooie grotten. We zijn verder gereden naar Rockhampton waar we de hele mooie botanische tuin hebben gezien. Behalve hele mooie (grote) bomen had je daar ook kangoeroes en koala's en nog verschillende andere dieren.

Vanmorgen hebben we eerst een flinke wandeling gemaakt door Cania Gorge. We hebben nog wat gedronken bij Lake Cania. Was heel leuk, want behalve grappige vogels liepen daar ook Wallabies (soort kleine kangoeroes) rond. Eentje van hun had zelfs een kleintje in zijn buidel zitten.

Nu zitten we op onze campsite in Hervey Bay en morgen gaan we naar Fraser Island (grootste zandeiland ter wereld).

Annemieke

Hoi familie v.d. Cruijsen!
Leuk om jullie belevenissen zo te lezen.
En ik ben ook wel een beetje jaloers, het is hier in ons kikkerlandje koud en nat! Als je dan die geweldige foto's van jullie ziet......
Geniet ervan en maak vooral nog meer van die mooie foto's!
Groetjes Annemieke

Hans Henzen

Angeline en familie,

Wanneer je niet af en toe zelf op een foto had gestaan zou ik getwijfeld hebben aan de echtheid van de beelden. Het is werkelijk schitterend wat jullie Down Under allemaal te zien krijgen. Ik kan me voorstellen dat het een super gave trip is die jullie aan het maken zijn. Ik zie uit naar het volgende reisverhaal en vooral de foto's.

arie&jolanda tanteMaria&ome jan

hoi allemaal Henry proficiat met je verjaardag nog
wat hebben jullie samen een leuke vakantie heel mooie foto's en leuke verhaaltjes geniet er van
groetjes Jan en Maria, arie& jolanda