Van Cairns naar Mission Beach

Gisteren stopte internet ineens. Gisteren had ik wel al een aantal foto's geplaatst (komen er nu nog een paar) maar nog niet het verslag. Deze komt hieronder.

Wij vinden het heel leuk om jullie reacties te lezen!! Leuk dat jullie zo meeleven.

18 t/m 21 november

We hebben een gigantisch grote camper (zie foto) en dat is soms lastig met parkeren. Maar gelukkig is het nog niet zo druk en lukt het meestal wel. Maar hij is nog geen jaar oud en had net 11.000 km op de teller staan. Dus een mooie nieuwe camper.

Dinsdag zijn we met de scenic railway naar Kurunda gegaan. Hier hadden we mooie uitzichten, oa op de Baron Falls en gingen we door 15 met de hand gegraven tunnels. Met de skyrail (kabelbaan) gingen over het tropische regenwoud weer naar beneden. Wat een geweldig uitzicht met allemaal verschillende tropische bomen. Daarna zijn we nog naar Tjapukai (aboriginals cultureel centrum) geweest. Dit was heel interessant met oa allerlei dansen, boomerang gooien en films over de historie.

Woensdag hebben we de watervallenroute gevolgd en zo'n 6 watervallen gezien. Ook hebben we in Yungaburra de Curtain Fig Tree gezien. Dit is de oudste vijgenboom, waarbij de luchtwortels weer naar beneden zijn gegroeid. Aan het einde van de middag zijn we nog naar een groen Kratermeer geweest. Dit was ook supermooi. Deze morgen hadden we echt tropisch weer. Gelukkig klaarde het nog wel wat op.

Donderdag zijn we nog een keer naar De curtain Fig Tree geweest, omdat we er bijna langs kwamen en het de dag ervoor er met bakken uit viel. Als de zon schijnt ziet iets er toch al heel anders uit. Via een bochtige weg reden we weer richting de kust. De ene genoot er erg van en de ander werd (er letterlijk) kostmisselijk van.

Bij Babinda Boulders (stromende rivier met mooie gladgesleten stenen) zagen we nog schildpadden zwemmen. Na een bezoekje aan Josephine Falls zijn we naar Paronella Park gereden. Dit was echt super de moeite waard. In 1929 heeft een Spanjaard hier een slot met mooie tuinen, fonteinen, lanen en watervallen gebouwd. Deze waren echt mooi. We hadden hier een middag en een avondwandeling gemaakt. S'avonds was er een gebouw en ook de waterval verlicht en dit gaf een heel mooi effect.

Vandaag zijn we met de boot naar Dunkeiland gegaan. Het mooiste tropisch regenwoud eiland van Australië. Hier hebben we wat gewandeld en flink uitgewaaid op het strand. Het was wel heet vandaag, dus een beetje rood zijn we wel geworden.

Maar we genieten hier heel erg, want het is hier super mooi!!

Het weer is ook heerlijk. Zo'n 35 graden. Wel af en toe een tropisch buitje, maar meestal s'avonds, met uitzondering van afgelopen woensdag.

Diny

Wat een weertje bij jullie daar, en wij vanmorgen in de sneeuw. Leuk dat jullie het daar zo fijn hebben, en wij mee mogen genieten van jullie belevenissen in Australië. Geniet en de groetjes, ook van Martien.

Henk en Ellie de Hoog.

Fijn dat jullie zo genieten. Wij hebben vandaag de eerste sneeuw gezien. Koud en gisteren veel wind.
Wij zien alweer uit naar het volgende reisverslag.
Luitjes veel plezier.

Anneke

Leuk jullie belevenissen te lezen. En dan de mededeling, dat het wel heet was die dag!
Nu hier sneeuwt het inmiddels en is het waterkoud.
Wij zitten hier binnen met kaarsjes en truien!

Jullie hebben het moment van de reis dus goed uitgekozen.

marion

Hoi hier is het wit het heeft nl. gesneeuwd. Daarom is het ook een winterse bui en geen tropische.
Bij ons is alles cool. Nog een fijne vak. met z'n allen. We wachten tot het volgende verslag.

arie & jolanda Jan & Maria

Hoi fam v.d cruijsen we hebben jullie foto,s en verhaaltjes gezien het is hier wat kouder als bij jullie
ongeveer 3graden en wit deken over ons huis.
we zitten dus ook nog een beetje warm
Ome jan en tante maria zyn by ons ,je krygt de groetjes en jullie hebben heel leuke foto,s.
groetjes arie,jolanda en kinderen

lea

Hallo allen,
Was jij zeker kotsmisselijk, Angeline? Heb je je bandjes wel bij je?
Mooi verslag.....

edwin en elzebe

Nou het sneeuw avotuur is hier inmiddels alweer voorbij het is hier weer gewoon koud en grijs. Peter zal de sneeuw wel missen in winterberg ligt ongeveer 20cm. En heeft Henry al een keer in de camper gereden? Jullie zullen na de vakantie wel een lekker tintje hebben . Nog veel plezier groetjes Ed en El .

Ben

He Hentje.

Als ze bij jullie op vakantie zijn moet jij altijd het gras maaien?
Doe jij het gras daar maaien, dan zal ik het bij jullie thuis maaien als het te lang wordt, in de tijd als jullie weg zijn.

Mooie foto's, leuke site.

Kijk wel af en toe naar de foto's dan krijg ik het toch warm met het koude weer hier.

Prettige vakantie verder Familie v/d Cruijsen.

Greathings Ben v Dijk.

arie &jolanda ome jan &tante maria

hoi allemaal
wat hebben jullie mooie ,leuke foto,s
leuke verhaaltjes ,lekkere tempratuur
geniet er van samen .
groetjes van ome jan en tante maria
arie ,jolanda en kinderen

maarten van der cruijsen

Hallo ome piet ,tante jo mijn nichtje angeline en mijn neven henrie en peter.
het ziet er allemaal ontzettend vet uit, ik wens jullie nog ontzettend veel plezier toe,geniet ervan.
jullie neef maarten van der cruijsen