Fantastisch mooie Bali

Hallo allemaal,

De laatste 3 dagen van mijn vakantie zijn helaas aangebroken. Ik heb echt een super mooie vakantie gehad. Indonesie is echt geweldig. De natuur is mooi, de cultuur ook en de mensen zijn super aardig en niet opdringerig.

Ik had verwacht dat ik Bali het minste eiland zou vinden, maar meteen toen we Bali inreden was ik er al verliefd op. Met uitzondering van het super toeristische deel waar we nu zitten natuurlijk.

Ik ga hierna nog 2 daagjes genieten en vrijdag ben ik weer thuis.

Leuk dat jullie me weer hebben gevolgd en op naar de volgende vakantie ;-)

Groetjes Angeline

En hieronder volgt natuurlijk weer het reisverslag (ik zit nu lekker aan het zwembad met mijn laptopje)

Donderdag 2 september

Vandaag zijn we van Java naar Bali gegaan met de veerboot. Ik was meteen verliefd op Bali. Bali is heel groen en overal zie je tempels en beelden. Echt wel mijn ding dus. Er was ook een hele mooie poort over de weg, de gilimanukpoort.

Vrijdag 3 september

Vandaag lekker een vrije dag. Ik ben met 4 andere vrouwen naar het centrum van Ubud gelopen en onderweg hebben we geshopt. Overal liggen offers, zelfs op het trottoir, dus je moet echt uitkijken dat je niet over de offers uitglijdt.

Ook in Ubud weer mooie tempels gezien. De saraswatitempel was erg mooi. We hebben nog een mooie tempel gezien, waar ik de naam niet van weet. Na de lunch zijn we verder gelopen naar het apenbos met de Pura Dalem Agung tempel. Het apenbos was erg leuk. Je zag echt overal apen en ook heel veel babyaapjes. Echt lief. Deze apen zijn gewend om gevoerd te worden, dus je moest uitkijken dat ze niet op je klommen. De tempel viel wat tegen.

Rond kwart over 3 waren we terug bij het zwembad en hebben we nog wat gezwommen en bij het zwembad gelegen.

We hebben hier echt leuke cottages met tussen de cottages door rijstvelden. Ik heb weer een badkamer buiten, dus ik kan naar de blauwe lucht kijken terwijl ik onder de douche sta. Helaas is de badkamer net te groot om een fatsoenlijke foto van te maken.

Zaterdag 4 september

Vanmorgen hebben we helaas Ubud weer verlaten. We zijn eerst naar een voorstelling geweest van traditionele barongdansen. De voorstelling was op zich wel leuk, maar af en toe sloegen ze een beetje door. Vooral de kostuums waren heel erg mooi.

Later zijn we nog bij een zilverwerkfabriekje en een houtsnijwerkbedrijfje geweest, waar het natuurlijk vooral de bedoeling was om wat te kopen.

Onderweg zagen we nog een ceremonie, die helaas net voorbij was. Maar toch zagen we de vrouwen nog weg lopen met vanalles op hun hoofd. We zijn nog effe bij een tempel wezen kijken, waar geofferd werd.

We zijn naar de heilige bron van Tampak Spring geweest. Dit was ook een hele mooie plek. In dit water waren mensen aan het bidden. Ze stonden daar gewoon met hun kleren in en sloegen hun handen bij elkaar bij elke waterbron. Bij de bron was ook een mooie tempel.

Na de lunch zijn we naar Kuta gereden. Helaas al weer de eindbestemming van deze reis. Het is hier echt super toeristisch en ik heb nogal moeite gehad om me om te schakelen, want overal zie je winkels en hotels. Wij hebben zelf ook een super groot hotelcomplex, gelegen aan zee.

Zondag 5 september

Vanmorgen na het ontbijt met 2 meiden via de boullevard naar het centrum van Kuta gelopen. Hier stikt het echt van de souvenierswinkels en restaurantjes. Maar wij gingen daarnaartoe voor het monument ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de bomaanslag in 2002.

Vanmiddag hebben we met 7 vrouwen een taxi gehuurd en zijn allereerst naar de vlindertuin in Buruari gegaan. De vlinders waren natuurlijk erg mooi, maar wat ik vooral bijzonder vond waren de wandelende bladeren, wandelende takken en orchideesprinkhanen, want die had ik nog nooit eerder gezien. Er waren ook hele grote nachtvlinders.

Daarna zijn we doorgereden naar de Pura Taman Ayun tempel in Mengwi. Dat was een mooi tempelcomplex. Aan het einde zijn we nog naar de Tanah Lot tempel geweest. Deze ligt aan zee en daar moet een hele mooie zonsondergang zijn, maar omdat het vandaag erg bewolkt was, was er geen zonsondergang te zien.

Maandag 6 september

Vandaag hebben we met 14 personen van de groep een zeiltocht gemaakt naar Lembonganeiland. De zee was heel ruw, dus toen we effe aan het varen waren heb ik maar snel een reistabletje ingenomen. Dat hielp wel wat. Onderweg zagen we dolfijnen zwemmen. Dat was echt super gaaf.

Bij het Lembonganeiland hebben we rondgevaren met een glasbodemboot en later nog gesnorkeld. Rif en vissen in alle maten blijft altijd geweldig mooi. Dus ik heb er weer van genoten.

Na de lekkere lunch op de boot zijn we heel even op het eiland geweest. We hebben daar een zeewierplantage gezien en hoe de sjaaltjes worden geweven. Daarna konden we nog een duik in het zwembad maken bij een Resort. Vanuit het zwembad keek je weer zo uit over de zee.

De terugweg was de zee nog wilder dan de heenreis, maar nu vond ik het geweldig hoe de boot op de zee ketste. Soms zag je gewoon de zee niet meer, zo hoog waren dan de golven.

Dinsdag 7 september

Vandaag is de relaxvakantie begonnen. Nog 3 dagen relaxen en geen plannen hebben. Toen ik vanmorgen buiten kwam miezerde het iets, dus ik dacht dat wordt niets met mijn relaxdagje aan het zwembad. Maar gelukkig was het na het ontbijt weer droog en zijn we aan het zwembad gaan liggen. Om half 11 hebben we 3 groepsgenootjes uitgezwaaid en om 1 uur nog eens 11. Ik ben nu met 5 anderen over die ook een verlenging hebben geboekt.

Het was vandaag best bewolkt, maar dat is maar goed ook, want als je een stralendblauwe lucht zou hebben zou je hier na 5 minuten al verbranden.

Reacties

Reacties

Anette

pff wat klinkt dat weer mooi als ik je verhalen zo allemaal lees. Ook de foto's zijn een kijkje waard. Op deze manier zie ik toch nog een stukje van een andere cultuur. Toch wel even iets anders dan de belgiesche kust.

Geniet nog ff

groet Anette

Hans

Mooi dat we in het natte en koude Hollland hebben kunnen meegenieten van jouw schitterende reis. Geniet ook de laatste dagen nog van je vakantie en een goede reis terug naar Mill.

carine

prachtige verhalen en foto's alweer Angeline
jammer dat jouw vakantie er bijna opzit
je hebt duidelijk genoten
en ik ook van jouw verhalen, want veel is heel herkenbaar voor mij
ook ik had mij van Bali niet veel voorgesteld en heb ook net daar het meest van genoten
geniet nog eventjes rustig tot je echt terug moet keren

Chantal uit Spaarndam

Jemig...wat heb je toch weer een mooie reis gehad en wat heb ik er weer van genoten...kreeg zelfs weer heimwee van!
Ik had toch niets te veel gezegd he over Bali?
Adembenemend toch...en die rust en al dat "schoon"...
Je gaat zeker weer terug, net als ik.

Bedankt weer voor je mooie verhalen, geniet er nog even van en een goede reis naar huis.

Liefs, Frans & Chantal. Xxx

tante Diny

Hallo Angeline, nog maar gauw een woordje, anders ben je al weer terug voor ik iets heb laten weten. Je bent weer van een super vakantie aan het genieten, net als je pa en ma. Super mooie foto's en elke keer een spannend verhaal . Angeline geniet nog een paar daagjes van je verlengde vakantie en een heel goede terugreis. Groetjes tante Diny

Peggy

Hi Angeline,

Vanmorgen gearriveerd in een druilerig en grauw Nederland. Wat hebben we het fantastische gehad he in Indonesie!
Ik ga er zeker nog een keertje terug!
Ik heb de foto van het Anglung-schooltje gedownload van jou als je het niet erg vindt want die van mij waren allemaal bewogen.
Het was natuurlijk ook een zeer beweeglijk gezelschap en daar is mijn eenvoudige Sony camera niet tegenop gewassen.

Ik wens jou nog een paar laatste geniet-dagen toe en nogmaals bedankt voor jouw gezelligheid, dat heeft de reis extra leuk gemaakt!
Groetjes, Peggy

marion

Jammer dat je vakantie er weer bijna op zit. Je verhaal was weer heel leuk om te lezen. De foto's zijn zoals altijd van een te gekke kwaliteit. We willen je nog een fijne tijd toewensen en een hele goede vlucht terug.
Tot gauw. Groetjes van ons allemaal.

Marjolein

Hoi Angeline,

Via je Hyves (we zijn inmiddels vrienden!) ben ik op je site terechtgekomen, wat supergaaf zeg! Heel leuk om je reisverhalen te lezen en wat een prachtige foto's! Ik kan niet beloven dat ik er niet een paar van je download. Hoop dat je dat niet erg vindt...

Hoe waren trouwens de laatste dagen Bali? Wel lekker rustig zeker, haha! En goede terugvlucht gehad?

Nogmaals erg bedankt voor je gezelligheid, ik vond het superleuk!

Groetjes, Marjolein

ton

ok heb je weer terug, gevonden! ga met je na genieten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!