de laatste 2 dagen in Java

Hallo allemaal,

Morgen breekt de laatst dag op Java al weer aan en gaan we verder naar Bali. Van de ene kant vind ik het jammer om Java te verlaten, maar van de andere kant ben ik ook wel weer nieuwsgierig naar Bali.

Ik heb het, zoals gebruikelijk, nog altijd naar mijn zin. Het is gezellig en het is echt een super mooie reis. We zitten nu in lodges en de badkamer is in de openlucht. Echt heel grappig. Voor de rest hebben we veel luxe hotels gehad, maar dat is iets minder mijn ding.

Hieronder weer een verslag van de laatste 2 dagen:

Dinsdag 31 augustus

Vanmorgen eerst naar het hindoeïstische tempelcomplex Prambanan geweest. Dit zijn de mooiste tempels van Indonesië. Ik vond ze ook erg mooi. Alle tempels waren helemaal bewerkt met reliefs en torentjes.

Daarna hebben we alleen maar gereden. Het was een lange tocht en ik blijf me verbazen over de rijstijl van hier. Het gaat echt allemaal maar rakelings langs elkaar op. Uiteindelijk toch rond half 7 bij het hotel aangekomen. Daarna gegeten en om half 10 naar bed, want om half 2 moeten we al op staan.

Woensdag 1 september

Vannacht zijn we om half 2 opgestaan om te gaan genieten van de zonsopkomst bij de bromovulkaan. Via minibusjes en later jeeps kwamen we op een mooi (privé) uitkijkpunt. We waren er rond kwart voor 5 en zagen de zon al gloeien achter de bergen. Rond kwart over 5 kwam hij boven de bergen en dat zag er mooi uit. De bromovulkaan zagen we al helemaal roken.

Daarna zijn we verder gegaan met de jeeps om naar de kratermond van de Bromovulkaan te gaan. Ik had eigenlijk gezegd dat ik nooit meer op een paard ging zitten, maar het was een redelijk zware tocht naar de vulkaan, zeker gezien de ijle lucht vanwege de hoogte, want we zaten zelfs boven de wolken. Dus besloot ik om de tocht toch maar op een paard te maken. Daarna moesten we nog 249 treden omhoog om bij de kratermond van de vulkaan te komen. Vanwege de sterke zwavelrook mochten we maximaal 10 minuten boven blijven, maar dat deed je vanzelf, want het sloeg echt op je keel. Maar wel gaaf om zo in de krater te kijken en de rook te zien opkomen.

Vanmiddag zijn we naar een plantage bij een weeshuis geweest. Dat was echt leuk. We werden verwelkomd door de weeskinderen. Atchie had mij uitgekozen en deed een broche in de vorm van een bloem op en gaf me een hand om me zo mee te nemen. De plantage was erg mooi. Er word vanalles geteeld zoals rijst, koffie, cacao, vanille, nootmuskaat, kaneel en natuurlijk kokosnoten en palmsuiker. Aan het eind gingen de kinderen nog zingen en dansen. Atchie wist mij snel te vinden om met hem samen te dansen. Wel grappig dat hij me meteen weer uit koos. De dames kregen nog een bloem in het haar en de mannen kregen een kroontje. Zag er echt grappig uit.

Groetjes Angeline

?

Reacties

Reacties

carine

hallo Angeline
Fijn te vernemen dat je het ook op Java heel erg naar je zin hebt. Het is heel verschillend van Sumatra (en ook van Bali), maar al die eilanden hebben toch weer zoveel moois te bieden.
Ook ik vond die badkamer in openlucht heel erg grappig (bij ons was dat op Bali).
Het is ook altijd leuk om zoveel "herkenbaars" te vinden in jouw berichtjes, je zou zo terug willen keren.
Geniet er verder nog van !
Carine

lieke

alle foto's van je zijn leuk

marion

Weer een mooi verhaal. Je maakt toch wat mee he.
We wensen je nog een hele mooie tijd toe in Bali.
Nog een paar dagen genieten en dan zit het er jammer genoeg weer op.
Nog een hele fijne tijd in Bali.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!