Genieten van Java

Hallo,

Ik ben nog steeds aan het genieten van mijn vakantie. Het is hier echt geweldig mooi. We hebben wel een heel druk programma. We moeten meestal rond half 6- 6 uur opstaan en komen vaak pas rond 6 uur in ons hotel. Overmorgen moeten we zelfs al om half 2 op staan omdat we dan naar de zonsopkomst bij de Bromovulkaar gaan kijken. Poeh dat wordt daarna slapen in de bus.

Hieronder weer een reisverslagje van de laatste paar dagen:

Vrijdag 27 augustus

Vanmorgen moesten we al om half 6 op staan :-(. Net nu ik een keer niet wakker was geworden van de oproep van de Moskee.

Om 8 uur gingen we met de trein van Bandung naar Banjar. Een hele mooie treinreis van 3,5 uur. Onderweg zagen we vooral heel veel rijstvelden, vaak tegen de bergen op. Dat was echt een heel mooi uitzicht. Het was ook super groen.

Daarna hebben we nog een boottocht gehad over de Green Canyon rivier. Het water van deze rivier is groen. We hebben daar een varaan gezien. Op het einde van de tocht kwamen we bij een waterval over een grot. We zouden eigenlijk een stukje de grot invaren, maar vanwege de flinke waterval van de laatste dagen was de stroming veel te sterk. Onze boot kwam ook bijna niet tegen de stroming in en botste regelmatig tegen andere boten. Omdat we lagen te wachten bij de waterval werden we erg nat vanwege de wind die onder de waterval sloeg.

We hebben nu een hotel aan het strand van Pangandaran. 1 Van de plekken die ernstig getroffen was door de Tsunami. We gingen naar de zonsondergang op het strand kijken. Helaas ging de zon onder achter de wolken en niet in de zee. Op het strand waren vissers hun vangst binnen aan het halen. Dat was wel heel mooi om te zien.

Zaterdag 28 augustus

Vanmorgen mochten we uitslapen tot 8 uur. Echt heerlijk!!

Na het ontbijt hebben we een fietstocht gemaakt langs rijstvelden, andere tuinen en door smalle straatjes van Pangandaran. Het was een hele mooie tocht en het was echt zien en gezien worden. De mensen waren allemaal heel enthousiast en de kinderen kwamen de huizen uitgerend om hallo naar ons te roepen en te zwaaien. We hebben ook nog gezien hoe palmsuiker werd gemaakt.

Vanmiddag heb ik lekker vakantie gevierd. Lekker aan het zwembad gelegen en gezwommen. Vanuit het zwembad had je zo uitzicht op zee. Daarna weer naar de zonsondergang gekeken, maar helaas was het weer te bewolkt om de zon in de zee te zien zakken.

Zondag 29 augustus

Vanmorgen moesten we weer super vroe op (half 6), maar ik was om 10 voor 4 al weer gewekt door de geluiden vanuit de moskee.

Na het ontbijt hebben we een boottocht van 3 uur gemaakt over de Kalipucangrivier naar Cilacap. Dat was op zich wel leuk, al werd de bank na 3 uurtjes wel erg hard en wat wel jammer was dat het landschap niet veranderde en dat we weinig dorpjes onderweg zagen, maar wel veel vissers.

Vandaag hebben we verder vooral veel gereden om uiteindelijk om 6 uur in Jogjakarta te zijn. Effe een quickshower, want om half 7 moesten we al weer klaar staan om naar de Ramayadance te gaan. Allereerst hadden we een heerlijk diner en daarna een show met dans in de vorm van een toneelstuk. Was erg mooi om te zien. Wel bijzonder dat alleen met muziek en zonder praten toch een heel verhaal uitgeduid kan worden.

Maandag 30 augustus

Vandaag hadden we echt een toeristisch dagje. We hebben een batikfabriekje, een leerfabriekje en een zilverfabriekje bezocht. Tussendoor hebben we ons met een Becak door de stad laten rijden. Een becak is een soort riksja. We hadden natuurlijk veel bekijks. 20 Becaks met allemaal van die blanke grote mensen.

We zijn ook in het paleis van de Sultan (kraton) geweest. Hij woont hier nog steeds, daarom mochten we natuurlijk niet alle verblijven zien.

Vanmiddag het hoogtepunt van deze dag. Eindelijk naar de Borobudur. De borobudur is een boedistische tempel. Erg mooi en erg groot. En terecht 1 van de 7 klassieke wereldwonderen. Hier heb ik echt super van genoten!!

Daarna zijn we met een paardenkoets naar een klein dorpje gegaan, waar we nog wat rond hebben gelopen. Het is dan echt zien en gezien worden. Vooral kinderen vinden het erg leuk en willen ook graag op de foto.

Vanavond met een aantal pizza gegeten. Toch een keer wat anders dan al die rijst.

Groetjes Angeline

Reacties

Reacties

Carine Dedoncker

Hallo Angeline
Ondanks het vroege uur waarop je bijna elke dag moet opstaan, lijk je toch te genieten van jouw vakantie op het prachtige Java.
Hopelijk valt de rest van de groep (want nu zijn jullie met velen geloof ik) mee ?
Jouw verhaal klinkt heel herkenbaar, ook ik stond verwonderd van zoveel mooie rijstvelden, echt een plaatje. Een fietstocht naar kleine dorpjes en kijken hoe batik gemaakt wordt, deden wij ook. Ook ons als echte toeristen laten vervoeren met zo'n becak was erbij (je geeft die mensen zo immers een inkomen) en ik moet eerlijk bekennen dat ik in slaap ben gevallen bij het Ramayana theater.
Onze groepsfoto werd destijd genomen bij de Borobudur, want dat was inderdaad ook wel één van de hoogtepunten.
Je hebt al heel wat moois gezien en beleefd, ik wens je nog veel plezier verder.

Ingrid

Oh jee, net iets voor jou. Elke morgen zo vroeg uit je bed. Ik zal aan je denken als ik een keer toevallig wakker word op zo'n vroeg moment. Wat dat betreft ben ik niet jaloers op je. Maar voor de rest ziet het er een stuk aantrekkelijker uit dan hier!!! Ik hoop dat nu de groep wat groter is je ook meer groepsplezier zult beleven. Tot gauw,
Alex, Ingrid, Fleur en Lars

Ps. Ik ben vandaag ook weer begonnen met werken. Helaas met m'n rechter arm in het verband (er is iets niet goed met de peesaanhecting in m'n rechterarm. Het ergste is dat ik het nu heel rustig aan moet doen. Net iets voor mij. Het lukt dan ook niet zo goed. Helaas moet ik het dan wel bezuren. Doei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

marion

Hoi Angeline,
Ik moet zeggen dat je wel erg vroeg je bed uit moet komen. Maar je moet maar zo denken dat je dan optimaal kan genieten van de dag. Je haalt er dan echt het maximale uit. Wij hebben onze vakantie er weer op zitten. Onze vakantie was erg aangenaam maar jouw vakantie is weer adembenemend. Het is je gegund hoor. Maar ik ben toch wel een beetje jaloers. Je foto's zijn zoals altijd weer verschrikkelijk mooi.
We wensen je nog een hele fijne vakantie toe en we wachten op je volgend reisverslag.
Groetjes van ons allemaal

Harrie

Hoi Angeline,

je verhalen zijn weer leuk om te lezen. Ik merk dat je er echt van geniet. Het vroeg opstaan zal niet altijd meevallen, maar dat heb je wel eens bij zo'n soort reis.

Geniet morgen van de zonsopkomst bij de Bromovulkaan. Is wel erg vroeg op, maar ik denk ook erg de moeite waard.

Groetjes Harrie (en ook namens Anette)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!