1e paar daagjes op Java

Hallo allemaal,

De internetvoorzieningen zijn op Java net iets beter dan op Sumatra. Voor wat ik tot nu toe gezien heb zijn de eilanden ook echt niet met elkaar te vergelijken. Sumatra is veel minder toeristisch (nu in de ramadan helemaal) en veel tropischer groen.

Maar het landschap van Java is ook mooi. Heel heuvelachtig en vooral heel veel theeplantages. Het eten in Indonesie is heel goed. Zowel s'avonds als tussen de middag meestal een soepje, rijst met groente, vis en/of vlees en nog fruit toe. s'Morgens vooral toast met ei, jam of kaas. Ik ben de rijst nog zeker niet moe.

Hieronder effe een verslagje van de 1e paar dagen op Java:

Dinsdag 24 augustus

Vandaag zijn we van Sumatra naar Java gevlogen. Dat was maar een vlucht van 2 uur. Net voor de landing was er flinke turbelentie en kwam er een flinke luchtzak. Dit had ik nog nooit meegemaakt. Je raakte gewoon los van de stoel. Ik heb daarna mijn riem toch nog maar effe iets strakker gedaan.

Na een uurtje wachten op het vliegveld van Jakarta kwamen ook onze 'nieuwe' reisgenootjes aan. Het is heel erg wennen omdat we met z'n vieren gewend waren en nu met z'n twintigen zijn. We hebben een gewone touringcar ipv een minibusje en niet iedereen kan aan 1 tafel bij de welkomstdrankjes.

Daarna zijn we weer naar een Mall geweest, want verder is er in de buurt van het hotel weiig te beleven. NIet echt mijn ding.

Jakarta heeft nog geen positieve indruk op me achter gelaten. Heel veel smog en een sobere stad.

Woensdag 25 augustus

Vanmorgen zijn we langs de highlights van Jakarta gereden. Ik vind Jakarta geen leuke stad. Heel veel smog en heel veel torenflats. Het contrast tussen arm en rijk is ook heel extreem. Aan de ene kant van de weg zie je een (bijna) krottenwijk, terwijl je aan de andere kant dure appartementen ziet. Ik vond de haven uit de 14e eeuw wel leuk om te zien. Niet alleen de haven was uit die tijd, maar ook de manier van werken. De goederen worden met de hand van de boot gehaald en dan weer op een vrachtauto gestapeld. Wel goed voor de werkgelegenheid ;-).

We zijn in Bogor nog naar een botanische tuin geweest, maar die vond ik niet zo bijzonder (ik wordt een beetje een verwende toerist, oeps....)

Door bergen met theeplantages zijn we naar Bandung gereden. Dat was wel heel erg mooi.

Donderdag 26 augustus

Ik slaap aan de kant van de moskee, dus ik hoef jullie niet te vertellen waar mijn nachtrust door werd verstoord grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Vanmorgen zijn we eerst naar de fruitmarkt van Lembang geweest. Daar hebben we wat fruit geproefd dat wij in Nederland niet kennen. In verband met de Ramadan was het heel rustig en was er nog bijna geen kraam open.

Daarna zijn we naar de Tangkuban Perahu Vulkaar gereden. Van boven af keken we zo de krater in. We zijn toen ongeveer 2,5 km redelijk stijl naar beneden gegaan en ik werd niet goed van die Indonesische mannen. Die wilden constant helpen. Maar natuurlijk om aan het einde van de rit hun handelswaar duur te verkopen. Dus ik was vandaag weer eens een zelfstandige vrouw. Onder aan gekomen zagen we baden met zwavelwater en op 1 plek kookte het water zelfs zo in de grond.

We hebben ook nog in een thermisch zwavelzwembad 'gezwommen'. Dat was wel lekker. Het water was zo'n 39 graden.

We zijn vandaag bij een theefabriek geweest. Heel interessant om te zien hoe thee wordt gemaakt. Zeker voor zo'n theeleut als mij.

Aan het einde van de dag was het hoogtepunt van de dag. We zijn naar het Angklung Ujomuziek school geweest en daar naar een optreden gekeken. Een Angklung is een muziekinstrument gemaakt van bamboe. Verder werd er ook gedanst. Erg leuk. We kregen zelf ook nog een Angklung in onze handen. En het was heel leuk om te zien hoe snel we met het hele publiek daar verschillende liedjes mee konden spelen.

Reacties

Reacties

Arie en Anneke

Beste Angeline,
Jammer dat je er net bent tijdens de Ramadan. Onwillekeurig beinvloed dat ook allerlei activiteiten, die je mogelijk graag had willen meemaken.
Maar weer leuk om je verhalen te lezen.
Hopelijk ga je nog veel leuke dingen / steden zien. We volgen je weer!

michel

hey meiske wat een leuke verhalen ik ben er jaloers op
ge niet en ik volg alles wa gr liefs michel

Papa Mama

Ik vind het fijn dat je dezelfde dingen leuk gevonden hebt, die wij ook mooi vonden.
Nog veel prettige dagen op Java en Bali

Hans

Voor mij zit de vakantie er op maar ik geniet nu nog maar even mee met jouw belevenissen. schitterend om te zien. Nog veel vakantieplezier en vooral genieten!

Cengiz

Uit jouw verhaal maak ik op dat je niets te kort komt. Dus geniet van het eten zou ik zeggen.

Celine

Als ik jou verhalen lees heb ik heimwee.....ik wil weer terug.....
Super is het daar hé.
Geniet er nog van.

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!